För en bokälskande detektiv är det alltid mödan värt.

20120926-093454.jpg
Häromdagen lade Miriam ut denna bild på sin instagram. Ni ser va? Fulländade böcker och goda tävlingsmotståndare till Penguins böcker i klotband. Dessa har guld och annan typ av flärd både på ryggarna och framsidorna. Det visade sig dock att böckerna var en av Miriams vänners och att de var köpta i det avlägsna Amerikat. Så jag började googla. Och googla. Googlade lite till och tittade närmare på bilden efter bra sökmarkörer. Och till slut lyckades jag hitta dem!

Det visade sig vara Barnes and Nobles leather bound classics, vissa av dem finns på Adlibris, till ett pris emellan 150 till 250 kronor. På Barnes and Nobles finns dock alla 77! titlar från 9 dollar till 18. Och de skeppar till Sverige. Jag vill givetvis ha dem alla, men här är några av de som står högst upp på önskelistan just nu.

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Önskningar, Fantasy, Klassiker, Omslag. Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till För en bokälskande detektiv är det alltid mödan värt.

  1. Åh jisses där fanns det många som gärna får bo i min bokhylla!

  2. Lena skriver:

    Wow…vilka snygga böcker!! Dom skulle gärna få flytta hem till mig också!

  3. Va dumt, jag visste ju var de kom ifrån men kunde inte namnet i huvudet bara när jag fotade hos henne och sen skulle äta middag. Så fick du googla i onödan, men kanske var kul att leka detektiv? =)

    Galet jävla snygga är det iallafall. Har inte plats för dem i mina små studentbokhyllor men när jag har flyttat till nåt större ska det samlas =)!

    • crankoral skriver:

      Hahaha ja det var nästan lite spännande!
      Nej jag har egentligen inte heller riktigt plats, och dessutom har jag större delen av titlarna i andra utgåvorna, men det känns nödvändigt att skaffa några ändå!

  4. Ela skriver:

    Holy sh*t vad snygga!! Vill ha allihopa.

  5. louixenpixeln skriver:

    Sjukt snygga! De finns även på engelska Amazon (http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_ss_i_0_6?url=search-alias%3Daps&field-keywords=barnes+and+noble+leatherbound+classics&x=0&y=0&sprefix=barnes%2Caps%2C153), frakten blir kanske något billigare därifrån? Jag måste nog lägga några stycken i köpkorgen…

  6. alekzandra skriver:

    Jävul vilka fina!

  7. Sofia skriver:

    Glad och tacksam att du hittade dessa! Har nämligen undrat hela sommaren. Så himla fina. TACK!

  8. Lingonhjarta skriver:

    OMG!!!!! Nu ska jag shoppa! Som en galning! 😀

  9. Eli skriver:

    Åhh vad fina! Även om jag har hela The Vampire Chronicles inbundna så vill jag ha de här också för de är mycket finare.. Vad köpsugen jag blev!

Kommentera

