En bokbukett.

Idag vill Lyran att vi skall berätta om tre böcker med blommor i sin titel. Personligen brukar jag också alltid försöka begränsa mig till min egen bokhylla men idag var det verkligen svårt. Efter litet fuskande lyckades jag dock få ihop tre tappra titlar. Mer om tematrion finner ni här.

1. The golden lily av Richell Mead. Del två i VA’s spinn off serie Bloodlines som fokuserar på alkemisten Sidneys liv. En helt duglig bok men jag hoppas att farten ökar lite i bok tre, The indigo spell, som för övrigt tycks utkomma i februari.

2. I never promised you a rose garden av Hannah Green. Lyran har själv redan skrivit om denna bok, Ingen dans på rosor, som den heter på svenska. Men jag har den hemma enbart för att jag fann den hos mamma och älskade titeln. Den är alltså inte läst ännu, men jag blir verkligen sugen efter att läsa vad Lyran skriver om den. Däremot har jag lyssnat på den svängiga hiten från 70-talet med samma namn många gånger.

3. En doft av apelsin av Joanne Harris. Apelsiner har faktiskt blommor, ingen kan förneka det. Det var länge sedan jag läste denna bok, men jag minns hur fruktansvärt hemsk den var, det är verkligen ingen mor och dotter-relation att avundas det där. Dock bör jag väl antagligen läsa om den, det var så många år sedan jag läste den nu att jag knappast kan ha förstått hela. En annan anledning att läsa om är ju att pocketförlaget nu gett ut Harris böcker, Choklad, En doft av apelsin och En smak av vin med nya tjusiga omslag.

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Enkäter och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till En bokbukett.

  1. Tessans Bokblogg skriver:

    Måste läsa Bloodlines! Är så kass! Den står här hemma i bokhyllan…och dammar…samtidigt som den väntar på mig…haha! =)

  2. Maria skriver:

    Jag älskade En doft av apelsin. Överhuvudtaget gillar jag Joanne Harris. Ingen dans på rosor läste jag för många många år sedan. Otäck men bra minns jag att jag tyckte.

    • crankoral skriver:

      Ja jag gillar dem också, eller gillade, jag har inte läst någon på många år. Men en doft av vin läste jag aldrig så det kanske är på tiden att ge henne mera chanser!

  3. Lena skriver:

    Det där med apelsiner var fiffigt. Det tänkte inte jag på. Den har jag fatiskt också läst!

Kommentera

