En andra frukost.

 

Detta kan vara det ljuvligaste någonsin. Den 21 september är det 75 år sedan Bilbo för första gången publicerades. Och nu har någon/några (har lite svårt att se vilka som ordnar faktiskt) bestämt att detta, klockan 11.00 den 21 skall firas med en andra frukost. På hemsidan kan man ladda ned frukost material, med pyssel och koppunderlägg och recept och annat att skriva ut, och lära sig mer om detta fantastiska påhitt.

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Barnböcker, Event, Fantasy. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till En andra frukost.

  1. Ping: En second breakfast med the Hobbit | Book me up!

  2. Jakob skriver:

    Som jag förstår det är det Harper Collins, som ger ut Tolkiens böcker i Storbritannien, som ligger bakom sajten. Lysande initiativ, oavsett.

  3. Ela skriver:

    Shit vad roligt! Efter en snabb förfrågan här på jobbet så har jag åtminstone två deltagare till En andra frukost. 🙂

    • crankoral skriver:

      Hurra! Åh vad roligt! Om jag också jobbade den dagen skulle jag tvinga alla att vara med, nu funderar jag starkt på att bjuda hem istället! Själv kommer jag slå på stort i alla fall, om jag så skall sitta själv vid frukostbordet!

  4. Eli skriver:

    Åh, vad underbart! 🙂

    • crankoral skriver:

      Ja eller hur! Jag har skrivit ut allt frukost material, t.ex. 14 sidor som skall bli en vimpel att sätta upp på väggen. Mycket festligt givetvis, min mor och hennes skrivare insåg dock inte festligheten lika väl.

  5. Ping: Något så underbart som en frukost. | thecuriouscaseofthebooks

Kommentera

