Den sorgen.

20120903-211855.jpg
När man har kommit så här långt in i en bok, och slutet verkligen nalkas, varje mening andas den stora striden, och man aldrig kommer få uppleva denna läsning en gång tid. Inte på samma vis, inte för första gången. Den sorgen är outhärdlig.

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Kärlek, Läsande. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Den sorgen.

  1. louixenpixeln skriver:

    Vilken bok är det?

    • crankoral skriver:

      Amerikanska Gudar, recension kommer imorgon, hade tänkt klara av den idag, men tydligen ville min hjärna smälta den lite först.

  2. Lena skriver:

    Kan hålla med dig om att en viss känsla av sorg kan infinna sig när man vet att en superbra bok snart är slut!

    • crankoral skriver:

      Ja och när den väl är slut sedan är det ännu värre. Post Potter Depression som det så fint hette på den tiden.

Kommentera

