Vad tycker ni? Vad vill ni ha?

Just nu sitter jag och funderar på vad jag skall skriva om, som det verkar blir det mest enkätsvar, några recensioner (just nu dessutom mest recensions-ex, men det råkar vara att jag har så många tjusiga nu och ett icke tvivlande samvete), någon liten bokrelaterad nyhet, uppdateringar om tillskott eller någon form av bild på när jag läser.

Och det må ju visserligen vara trevligt.

Men jag vill att det skall vara mer! Mer som ni vill läsa om och mer roliga saker att skriva om. Har ni något som ni önskar er att jag tar tag i? Något form av tema eller någon klassiker? Eller vill ni att jag söker igen de bästa utländska bokbloggarna och rapporterar om? Vill ni ha mer eller mindre videoinlägg? mer eller mindre bilder? Skall jag gå och börja använda ett akademiskt språk för att öka proffsigheten? Dagens bok?

Jag tycker ju att det är jätteroligt att bokblogga, men det är ju ännu roligare att de som läser bloggen verkligen uppskattar den, inte bara stänger ned länken i samma sekund som de öppnat den. Så säg nu precis hur ni vill ha det här så skall jag göra mitt allra bästa för att det skall bli ännu bättre.

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Läsande, Om Mig. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Vad tycker ni? Vad vill ni ha?

  1. alekzandra skriver:

    Mer videos, mer bilder, bloggtips skulle vara superkul! Skulle även vara spännande att höra lite mer om dina kurser. Tycker det du skriver om är väldigt intressant redan 🙂

    • crankoral skriver:

      Bra tips allihop 🙂 Antar att du menar mer bilder tagna av mig själv? Kurserna skrev jag långt om för ett tag sedan, men nästa termin kanske jag presenterar de jag läser ordentligare då! Tack för tipsen!

  2. Man skriver:

    Personligen är jag sjukligt svag för personliga inlägg, både text- och fotomässigt. Det hade varit fint att läsa (men är osäker på om du redan gjort det) om böcker du läste i olika åldrar som på något sätt ”definierat” dig (hade tänkt göra ett sådant inlägg själv). Kanske ett inlägg med tema på kortare böcker som du haft ett bra förhållande till (minns att du älskar Capotes Breakfast at Tiffany’s t.ex.?) eller temainlägg över huvud taget. Annars hade det varit roligt om du hakat på en färgtemaläsning där du bara läser exempelvis rosa omslag – och utifrån det ser vad för innehåll böckerna har – typ som en analys. Fast det tar kanske mycket energi..
    Ett inlägg om hypade böcker, eller böcker överlag, som du bara inte förstått dig på – och ett tvärtominlägg om böcker som du bara älskade. Allt med motiveringar och allt vad det är.

    Och som alekzandra nämnde hade det varit intressant att se vilka bloggar du följer – fast med några ord om varför du följer dem (hade också tänkt samla mina bokbloggar jag följer i ett inlägg).

    Ehm, ja. Det var några förslag åtminstone. Fast jag tycker redan att dina inlägg är riktigt bra som de är och gillar ditt språk. 🙂

    • crankoral skriver:

      Många, många riktigt bra tips, tack så hemskt mycket! Har skrivit upp dem i min bokbloggsidébok (vilket krångligt ord) och skall börja fila ordentligt 🙂 Speciellt det där med rosa blev jag riktigt taggad på, men jag försöker, avsiktligt, hålla mig borta från genusdebatter och det kanske blir svårt utan att ta in det perspektivet, men jag skall tänka på det 🙂 Tack för alla tips!!

      • Man skriver:

        Det var så lite så! 😀 Och härligt att du har en bokbloggsidébok. Det där med färgen rosa anar jag gör det svårt att undvika genusdebatter, men man kan kanske prova på andra färger? Eller ett temainlägg med böcker som har händer på sina omslag osv?

      • crankoral skriver:

        Haha ja, jag köpte den när jag precis börjat blogga och varit hos tandläkaren och tyckte jag behövde uppmuntran! Ja det skall i alla fall prövas på ett eller annat sätt! Skall klura ut ordentligt!

  3. Saralito skriver:

    Ändra absolut inte på språket, det är ju det som gör din blogg till din! Jag gillar också mer personligt vinklade inlägg, inte bara recensioner alltså. Sen är ju bokrelaterade nörderier i allmänhet skoj med 🙂

    Hur du än gör är jag säker på att det blir kanon!

    • crankoral skriver:

      Vad roligt att ni alla gillar mitt språk, så värst akademiskt hade det inte kunnat bli ändå, genomgående för alla mina olika kurser, allt från journalistik, littvet och rent skrivande har jag fått höra att hur jag än skriver så ser man tydligen direkt att det är jag ändå, jag väljer att se de positivt men man vet ju aldrig 🙂 Skall försöka göra mer personligt, kanske visa var när hur och så jag läser mer 🙂 Tack så mycket!

  4. A skriver:

    Hej! Hittade din blogg för några dagar sedan och diggar den verkligen. Jag vill ha mer bokrecensinoer, gärna dagens bok. Och fler Boktips vore toppen!! Tema vore intressant, att du läser några böcker av en viss genre eller tema (kärlek,biografier,klassiker…) under några veckor tex. Ändra inte på språket, det är perfekt. Keep up the good work! 🙂

    • crankoral skriver:

      Tack så mycket, roligt med nya läsare 🙂 Recensioner kommer så fort böcker är utlästa, skriver dem nästan direkt, så jag måste läsa massa mer för att det ska bli fler, men det verkar bli så, har också funderat på att börja minnesrecensera tidigare lästa böcker, vi får se! Men tema skall jag knyppla ihop några 🙂 Tack igen 🙂

  5. Lingonhjärta skriver:

    Jag älskar ju din blogg precis som den är så ändra inget snälla fina. Fast ett videoinlägg lite då och då är aldrig fel för gillar dem så galet mycket 😀

    • crankoral skriver:

      Haha tack så mycket 🙂 Videoinlägg kommer fortsätta komma, måste bara lista ut hur jag ordnar det där rackande med tal och bild… Antagligen pratar jag nog för länge… För de under 10 minuter sköter sig finfint, typiskt!

Kommentera

