Nytt i bokhyllan, fynd efter fynd.

20120514-000152.jpg

Igår var jag på loppis hela förmiddagen och fyndande massvis med böcker, jag tänkte att vi kunde titta på vilka. Först ut är Anne Rice’s The Queen of the Damned, del 3 i vampyrkrönikan. Rama II av Arthur C. Clarke och Gentry Lee, fortsättningen till Rendevouz with Rama eller Möte med Rama som jag redan har och så Welcome Home av Stuart McLean som jag inte vet något alls om men det var tre engelska pocket för tio kronor och resten var bara deckare så det fick bli denna!

20120514-000200.jpg

James och jättepersikan av Roald Dahl som jag inte redan hade så hurra för det!

20120514-000206.jpg

Släktet och Förgörelsen av Guillermo Del Torro och Chuck Hogan, Släktet hade jag sedan innan men på storpocket och nu är jag mycket pepp på att läsa Förgörelsen!

20120514-000214.jpg

Hitta Hugo i Hollywood av Martin Handford, extremt beroendeframkallande!

20120514-000221.jpg

Actionhjältens handbok av David Borgenicht och Joe Borgenicht, känns självklar att ha i hyllan!

20120514-000228.jpg

Barnen på Bråkmakargatan av Astrid Lindgren, hade den egentligen men i en häftad, trött utgåva som inte alls lockar för läsning.

20120514-000233.jpg

Och sist men inte minst två Dexterböcker av Jeff Lindsay, Dunkla Drömmar och Hängiven Hämnare, jag har inte ens sett serien så detta skall bli spännande!

Nu skall jag iväg och jobba så vi hörs senare ikväll!

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Barnböcker, Bilderböcker, Dystopi, Fantasy, I min brevlåda, Inköp, Klassiker, Science Fiction, Skräck, Vampyrer. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Nytt i bokhyllan, fynd efter fynd.

  1. Najsa fynd!

    Fan vad jag längtar efter bokshopping… men måste hålla mig. Har ännu inget sommarjobb så pengar måste sparas 😦 trååååkigt! Tur att rec-ex är gratis annars skulle jag aldrig överleva. Och lite second hand fynd som inte är för dyra kommer jag säkert kunna klämma in i sommar ändå =)

    • crankoral skriver:

      Tack 🙂 Rec-ex och second hand/loppis är det bästa som finns 🙂 Hoppas du får ett jobb ändå så du verkligen kan slå på shopping stort, engelska böcker blir ju alltid svårare att komma åt genom rec-ex och loppis tyvärr!

  2. Bokomaten skriver:

    Men vilkahelt sjukt bra fynd! För knappt några pengar alls, dessutom! Bäst är ju Roald Dahl, hehe, det GÅR inte att göra fel med Roald Dahl, liksom.=)

    • crankoral skriver:

      Jaa eller hur! Haha nej det är helt sant, Roald Dahl är alltid i tiden! Såg du dokumentären om honom jag tipsade om för ett tag sen? Jättefin!

  3. alekzandra skriver:

    Oj oj, vilka fynd sen! Dexter och Vi på Bråkmakargatan skulle jag också vilja fynda. Actionhjältens handbok får du gärna recensera efter att du läst den 😉

    • crankoral skriver:

      Ja eller hur 🙂 Haha ja den känns som wildcardet denna gång, såg att det fanns ett avsnitt för hur man får sexuell spänning till passionerat sex eller liknande, kan ju inte gå fel då!

  4. Iktoro skriver:

    Hitta Hugo? Hette det inte Hitta Charlie?

    • crankoral skriver:

      Jag vet faktiskt inte, originalet heter ju Where’s Waldo så jag förstår inte hur de tänkt oavsett!

  5. Mia Hansén skriver:

    Åh, Dexter! Den serien är så himla bra, lyckos dig som har kvar att se och läsa 🙂 Del Toro har jag försökt med, men det är något speciellt med denna typ av bok… vad nu denna typ är, jag bara klarade det inte. Absolut spännande och absolut intressant ändå!

    • crankoral skriver:

      Ja, jag har med flit hållit mig borta från tv-serien också för böckernas skull! Tror mycket på dem!
      Jag fann också att det var något speciellt med den, den var så ovanligt filmisk men det är väl iofs inte så konstigt då Del Toro är regisör men jag gillade det faktiskt, minus alla råttdelar!

Kommentera

