I min brevlåda denna underbara dag.

Idag är det som bekant världsboksdagen, en underbar uppfinning om ni frågar mig! Förra året hölls det en mycket givande bloggstaffet som jag var delaktig i, mitt inlägg, och de andras, finns här. Eftersom jag inte har några mer djupa tankar om denna dag detta år så får ni i stället först en bokvideo där ni får se mina senaste bokinskaffningar och lite senare kommer även en ny högläsningsvideo! Tip topp!

Edit:

Böckerna jag talar om här är dessa:

E.Tav William Korzwinkle

Poltergeist av James Kahn

Just Kids av Patti Smith

Wicked av Gregory Maguire

Rör mig inte! av Tahereh Mafis

För evigt av Maggie Stiefvater

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Biografier, Fantasy, I min brevlåda, Inköp, Kärlek, Science Fiction, Skräck, Ungdom. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till I min brevlåda denna underbara dag.

  1. nellon skriver:

    Bra video! Jag gillade den väldigt mycket. Fnissade lite när du tyckte det var svårt att uttala Elphaba. Hihi.. det tyckte jag med var svårt innan jag såg musikalen och lärde mig hur det skulle uttalas.

    • crankoral skriver:

      Ja men det är ju ett hopplöst svårt namn, annat är det med den goda häxa, Glida går som en dans att uttala! Har du läst boken också eller bara sett musikalen?

      • nellon skriver:

        Har bara sett musikalen. Boken stod oläst jättelänge i min hylla tyvärr. Till slut så gav jag bort den till en kompis. Haha. Men hoppas att du kommer att gilla den!

      • crankoral skriver:

        Äch, det är bra att ge bort sådant man inte själv tar sig an tycker jag! Ja det hoppas jag med att jag gör, men det känns lite som ett wild card!

Kommentera

