Lördagen i form av fynd!

20120422-214814.jpg

Igår var jag som sagt på loppisar och hittade där, förutom en bunt vinylskivor också ett par böcker. Först blev det dessa, Ture Sventon i öknen och Ture Sventon i London så jag äntligen kan byta ut i alla fall två av de hopplösa utgåvorna. Biblioteksbundna böcker är inte så upphetsande faktiskt, och de där utgåvorna som ser ut som en flagga med Sventon bild på mitten tycker jag inte heller är en direkt hit. Sedan Mäster detektiven Blomkvist lever farligt, den enda om honom jag inte hade så det känns ypperligt! I filmatiseringen av denna bok går de dessutom på bron som är precis utanför mitt fönster, den där vita böjda ni vet.

20120422-214822.jpg

Och sedan en bok jag verkligen känner att mitt bibliotek saknade. Husmoderns Hemkurer och Goda Råd. Jag har läst i den en stund nu och ojojoj vad jag har lärt mig, och framför allt insett hur fruktansvärt ouppfostrad jag är. Går på höger sida om vägen och skickar minsann aldrig visitkort och så vidare. Men bättring ska det bli nu när jag har medlen att utbilda mig!

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Barnböcker, Bilderböcker, Inköp, Klassiker. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Lördagen i form av fynd!

  1. Boktrollet skriver:

    Jasså så du bor i Norrtälje? Har mitt landställe en bit därifrån brukar åka till Norrtälje ibland på sommaren och bara strosa runt framförallt vid bron och sedan ta ett besök hos Tösses.

  2. Hoffafloffa skriver:

    Om du någon gång halkar in på sociologistudier kan du ju som examensarbete leva helt enligt den sistnämnda boken någon månad och studera hur samhället reagerar på detta. 🙂

    Har du läst Kati böckerna av Lindgren? De är rätt roliga (och lite annorlunda än hennes böcker för mindre barn)

Kommentera

