”Eskapism är en så oändligt känslig sak”

Titel: Utopi #5

Chefsredaktör: Fabian Göranson

Förlag: Kolik Förlag

Utgivningsår: 2012

Sidantal: 128

Betyg: 5/5

Recensions-ex: Nej

Äntligen är jag ikapp och där jag skall vara i frågan om Utopi. Jag har nu läst det som finns och kan nöjt sitta still och sakta invänta nummer 6.

Kan man säga att Kim W. Andersson är temat för detta nummer? I alla fall är det han som har gjort omslag, det är en flera sidor lång intervju med honom och utdrag ur hans nya serieroman AlenaOch karln ritar verkligen makalöst bra! I övrigt är nummer fem fullspäckat med allt möjligt, jag har blivit en riktig sucker för Fabian Göransons ledare som alltid sätter tonen för tidningen så fint. Loka Kanarps Råttmänniskan är fulländad i dess enkelhet och Emil Maxén & Ludwig Sjöbergs Christer Fugelsang – Kungen av Rymden är fullkomligt klockren. För första gången kan jag också tillåta mig själv att läsa Nancy Peñas serier då Tea time, som var en fortsättning på Katten och kimonon, ersatts av Havets Gille. Hela tidningen är underbar, och denna prenumeration kan vara den bästa present jag gett till mig själv.

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Fantasy, Kärlek, Omslag, Recensioner 2012, Science Fiction, Serietidning, Skräck, Tidningar och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till ”Eskapism är en så oändligt känslig sak”

  1. Ping: Forlaget exlibris | Esicoatings

Kommentera

