Zombies, run!

Hos glasögonorm blev jag för ett par dagar sedan tipsad om iPhone appen Zombies, run! Appen kan som bäst beskrivas som en interaktiv ljudbok där man placeras in en postapockalyptisk stad, Abel Township, och man måste ge sig upp på springturer för att skaffa förnödenheter till sin stad och springa ifrån zombisarna, glasögonorm har beskrivit det hela mycket utförligare så jag tänkte bara delge mina egna åsikter kring denna app.

Alla som känner mig, och ni som läst min blogg ett tag, vet eller kan ana att jag är inte en fysisk människa. På så sätt sagt är jag inte alls lat, jag går dit jag behöver gå och jag ligger inte i soffan hela dagarna. Men jag tränar inte, en del dans blir det men då är det okoreograferad  fuldans, och häften av gångerna det sker är det under ölens kaloriinstäkta inflytade så det kan knappast räknas som träning i alla fall.

Men efter att ha läst om denna app blev jag så fruktansvärt taggad på att försöka. Norrtälje har den fördelen att är det inte fredag eller lördagkväll och mörkret har fallit är staden i princip död och inte en människa syns till, vilket många gånger har fått mig att tänka att snart kommer en hel hop med zombier lura bakom nästa hörn. Så jag laddade ned appen, först laddade jag ned fel, ZombieRun som var en fruktansvärd besvikelse till priset av sju kronor som inte alls besitter någon av de trevliga attributen Zombies, run! har. Vilket jag givetvis märkte först efter en springtur med den falska appen, en hel runda i onödan alltså.

Nåja, efter att felet korrigerats och den riktiga köpt, till det enligt mig mycket överkomliga priset 55 riksdaler, var det bara att ge sig ut igen. Och den är så fruktansvärt bra! Jag är en ovan springare, men jag minns fortfarande hur det var när man var liten och sprang för livet när det gällde en lek eller tävling så det är så jag har jobbat. Jag har Zombie Chases påslaget, joggar fram i lagom mak, och sen kommer zombierna, och de jagar en, och jag springer så att jag tror att hjärtat skall sprängas. Och det är inte det att jag pushar mig själv eller vad man nu skall kalla det, men där och då i stunden törs jag verkligen inte sakta ned, för det är så välgjort och läskigt och rösterna i hörlurarna säger att ”Zombies are 15 feet behind you” , inte en chans i världen att jag vill veta vad som händer när de är 0 feet bakom mig.

Jag har bara springt ett par gånger ännu men är redan fullkomligt fast, i mina gamla Reebok sneakers, leopardmönstrade tights och skinnpaj ger jag mig ut och springer ifrån zombier och samlar vattenflaskor och första hjälpten kit. Mellan varje låt, i en spellista man får komponera själv för bästa musik, lyssnar man på uppdateringar kring sitt uppdrag och småprat från andra i staden, och manuset är otroligt välskrivet. Mest gillar jag nästan när man avslutat sitt uppdrag så slås det över till deras radoikanal och den är så fruktansvärt rolig!

Nu har däremot, till mitt stora förtret, Norrtälje bestämt sig för att vara värd för ännu en snöstorm, och marken som var bar bara i förrgår är återigen snötäckt. Den verkar dock smälta undan om snöandet slutar mer än en kvart så jag hoppas kunna ge mig ut igen imorgon eller kanske ikväll redan. Men alla som har iPhone borde kolla upp detta nu! Det är en makalös app. Och till android kommer den senare i vår!

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Ljudbok, Träning, Zombier och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Zombies, run!

  1. Miriam Tisander skriver:

    Ja den appen har faktiskt fått mig att bli sugen att testa att börja springa.. och jag HATAR att springa i vanliga fall ^^

    Får kika vidare på den när den kommer till Android =)

    • crankoral skriver:

      Jag tror du skulle älska den! Jag älskar den, det är som ett litet barn man bara vill pussa på!

  2. ielinashylla skriver:

    Den här appen har gjort att jag i hemlighet egentligen önskar mig en modernare mobil. Jag har en lite äldre skralt som jag kommer bra överens med visserligen. Jag ska springa Göteborgsvarvet nu för tredje året i rad. Kanske hade jag varit mer fit for fight om jag hade ”zombierunnat”! ;P (: Who knows.

    • crankoral skriver:

      Oooh eller om du lyssnade på appen medan du sprang! Kanske kunde ta dig till oanade snabbheter!

Kommentera

