Behöver hjälp igen! Vilken tidning är bäst?

Idag blev jag förfrågad om jag jag ville jobba extra nästa helg och jag tog det mogna beslutet att tacka ja. Nu tänker jag att de timmarnas förtjänst kan jag ju tillexempel lägga på en tidningsprenumeration och jag är i valet och kvalet mellan vilken jag skall välja. Just nu är topp tre dessa:

Har jag översett någon helt? Vilken är den bästa? Jag vill ha en prenumeration, helst att den kom i brevlådan redan idag, men jag vill ju ha den bästa! Vad tycker ni?

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Tidningar. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Behöver hjälp igen! Vilken tidning är bäst?

  1. Poplitt skriver:

    Jag skulle välja vi läser eller kanske filter som du inte har med. Båda är riktigt bra tidningar. Filter är ju lite mer varierad

    • crankoral skriver:

      Hmm.. filter alltså? Jag tror den är lite för tung för att jag faktiskt skulle läsa den sida från sida. Jag vill ha lite glitter och glam ibland också… Hm.

  2. Svartlava skriver:

    Jag prenumererar på Språktidningen och älskar den. Men så är jag lite språknördig också 🙂

    • jophan skriver:

      VIlken nivå ligger Språktidningen på? Jag har på något vis fått en känsla av att det är Forskning och Framsteg/Illustrerad Vetenskap snarare än artiklar av aktiva forskare, men jag har faktiskt aldrig sett något nummer. Är det ”‘Lagom’ betyder inte ‘laget om'” och ”Särskriving förekom redan innan engelskan blev dominerande” eller ”Jämförelse mellan äldre västgötska och krimgotiska indikerar att germanska språk förlorade dualisformer i preteritum redan innan de kom i kontakt med vendiskan”? och ”Rinkebysvenskans tendens till bruten ordföljd beror på ett substratum av semitiska språk bland talarna”?

      • crankoral skriver:

        Jag har bara läst några få nummer av den. Men jag har samma fördomar som du där. Och jag förvånas över att man kan fylla så många nummer om enbart språk, men jag antar att det finns trender att rapportera även där. Nu är i alla fall utopi beställd!

    • crankoral skriver:

      Ja juste den finns också. Den är nog lite för lite flärd för min smak, eller inte den typ av flärd jag söker just nu 🙂

  3. Jag vill slå ett slag för Fria tidningar som är en viktig och mycket bra tidning. Annars föreslår jag 10-tal som är en UNDERBAR och substantiell tidning, och av de du funderar på så röstar jag på ViLäser!

    • crankoral skriver:

      Hmm de har jag aldrig läst, får nog plocka upp ett lösnummer av dem först! Skall kika ordentligare på ViLäser också.

  4. jophan skriver:

    Utopi!

  5. Miriam Tisander skriver:

    Jag röstar för Utopi! Den enda jag läst av alternativen och för att det känns lyxigare! ^^

    http://schitzo-cookie.blogspot.com/2011/11/utopi-nr-1-eskapism-ar-10-talets.html

    • crankoral skriver:

      Jag har läst alla tre men bara ett nummer vardera. Men jag föll för flärden! Utopi är nu beställd och jag råkade klicka hem de nummer jag inte har också…

Kommentera

