Drankar, demoner, dansare.

Vi är redan på bokstaven D. Detta går ju som en dans!

Dracula av Bram Stroker, det vore ju förfärligt att inte ha denna klassiker i sin hylla.

Död tills mörkret faller av Charlaine Harris, ännu en vampyrbok och denna med de tjusiga svenska omslagen, dåligt att de inte fortsatte med dessa efter den femte.

Divergent av Veronica Rooth, inte heller hunnit ta mig an ännu men det ryktas om att den är fantastisk.

Djuren i gamla skogen av Colin Dann, länge sedan jag läste den och jag tror nog att jag bäst minns den tecknade tv-serien med det svängiga introt.

Det osynliga barnet av Tove Jansson, fantastisk novellsamling det här, mest gillar jag den om Hemulen som bygger en lekplats och vill ha det tyst omkring sig.

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Barnböcker, Bilderböcker, Enkäter, Kärlek, Klassiker, Skräck, Vampyrer. Bokmärk permalänken.

Kommentera

