Ibland ritar jag också…

20120310-164617.jpg

Eller ja ritar och ritar, snurrar lite och svänger till med citat. Har ingen aning om var det faktiskt kommer ifrån mer än att Stig Dagerman är den skyldige.

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Övrigt, Teckningar. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Ibland ritar jag också…

  1. Miriam skriver:

    Åh va mysig dock sorglig. Den hade jag kunnat ha hemma på min väg! Mer bilder som du gjort/citat du klottrat fram på bloggen tycker jag ^^

    • crankoral skriver:

      Ja den är fruktansvärt sorglig, jag vill verkligen veta i vilket sammanhang han säger det också, känns som om det finns potential till att gråta floder. Jag hade tänkt att kladda ihop mera men jag har tankestillestånd på citat, några förslag?

      • Miriam skriver:

        Svårt.. är så dålig på citat egentligen. Borde skriva ner fina citat oftare.
        Hittade några iallafall (som jag skrivit upp i bloggen) men de finaste var så otroligt långa. Så passar sig inte lika bra att skriva upp så tyvärr.

        Annars kan du väl ta några från Alice i underlandet, som:
        ‘Curiouser and curiouser’ eller

        ”Var som du är” eller om man vill uttrycka saken enklare: ”Tro inte att du är annorlunda än det ser ut för andra att det du var eller kunde ha varit inte var annorlunda än att det du har varit skulle te sig annorlunda för dem.”

        eller på originalspråk:
        Be what you would seem to be–or if you’d like it put more simply–Never imagine yourself not to be otherwise than what it might appear to others that what you were or might have been was not otherwise than what you had been would have appeared to them to be otherwise.’

        Annars hittade jag ett från Vampire Academy som jag tycker är lite kul 😛
        ”Those two were so in love and sugary sweet with each other that I felt like brushing my teeth after being around them.”

      • crankoral skriver:

        Ja jag måste också börja skriva ned, hopplöst att försöka komma på i efterhand!
        Bra citat du hade hittat ändå 🙂 Älskar Alice citatet givetvis 🙂

Kommentera

