Åt helvete med stopp och belägg.

Någon gång i början på året, eller om det var redan 2011, sade jag nånting, minns inte riktigt hur det var, om att inte köpa så mycket mer böcker. Läsa de jag redan har och ta vara på och kanske fynda på second hand eller så. Nåja, behovet av flärd har slagit över å det grövsta och jag väntar i skrivande stund på 22 beställda böcker från tre olika beställningar. Innan jag precis skrev den där meningen hade jag ingen aning om att det var 22… Nåja, den första beställningen skedde för några dagar sedan och var en väl genomtänkt sådan med fyra böcker och från första gången från Bokus, alla fyra engelska och alla jag velat läsa länge. De övriga två beställningarna skedde alldeles nyss. 13 från Adlibris, många fynd och några wild card. Och sen den sista från Bokus är fyra av fem vampyrböcker. Jag blev helt klart lurad av de skinande vackra mailen jag fick om att förhandsboka på bokrean. Menmen, 22 böcker, sprojlans nya, för 721 kronor är väl ändå inte fy skam? Har man levt så kargt och jäkligt och tråkigt på bokinköpsfronten som jag tycker jag allt att jag förtjänar dem allihop.

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Inköp, Om Mig. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Åt helvete med stopp och belägg.

  1. Miriam skriver:

    Jävlar 22 stycken! Galet. men ja verkligen galet pris också =) Bra fyndat!

    • crankoral skriver:

      Ja det blev hemskt mycket. Nu fick jag visserligen mail från bokus att tre av reaböckerna var slut så det blir bara 19, råirriterande för i den beställningen hade jag bara fem böcker och en av dem var bara utfyllnadsbok för att komma upp i gratis frakt. De som blivit avbeställda var de jag verkligen ville ha…

Kommentera

