One ought, every day, to hear a song, read a fine poem, and, if possible, to speak a few reasonable words.

Januari är snart över och jag tänkte strax sjunka ned i ett redo-för-februari-bad med alla badkulor och oljor och skum jag kan hitta. Men innan det tänkte jag att det var dags för en blandad kompott av sådant som är fint, det känns som att vi behöver lite flärd så här sista dagen i januari.

En gammal Magnetic Fields cover av Jens Lekman och Tracy Thorn. Hemsk text men fruktansvärt bra.

Ett macaron-bakar-kit, visserligen tycker jag tyvärr inte om dem särskilt mycket men jag vill baka och lägga i fina lådor och ge bort. Klicka på bilden på köpställe.

Också hemskt bra band, dessa killar är mina favoriter, sångaren var min första kärlek och är min bästis nu för tiden, bra musik att lyssna på när världen är så här hopplöst grå. Och fantastiska att gå på efterfest med sent oavsett väder för det är alltid det roligaste som finns.

Hur man perfekt målar eyelinern. Alltid bra att veta, piggar upp vilken tisdag som helst.

En av de bästa låtarna på svenska från en av de bästa svenska skivorna någonsin.

Strålande illustration av karaktärerna i Wuthering Heights gjord av Lizzy Stewart.

Också helt makalöst bra låt. Passar ypperligt till läsning. Det var allt för nu.

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Övrigt, Musik och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

