Jullov, no more.

Mitt jullov, som visserligen har varit långt och underbart, är tyvärr över och förbi. Just nu skriver jag noter på min opponents uppsats och vi skall antagligen träffas imorgon och gå igenom dem innan opponeringen på onsdag. Jag har plitat marginalerna fulla med elakheter och önskar mig en sådan där röd penna skollärarinnor brukar ha, bara för sakens skull. Nästa måndag börjar en ny termin och idag skulle man få välja temakurs, jag vill som vanligt ha barn och ungdomslitteratur, men eftersom vi inte har opponerat på litteraturvetenskap II ännu så är jag endast antagen med villkor och kan därför inte välja, då kursen inte finns inlagd på min sida för universitetet. Detta är saker som gör mig galen och jag har ringt och härjat med skolan men det har inte hjälpt mig ännu. Om jag tvingas läsa ”Viktorianska litteraturens paradoxer” eller ”Svensk litteratur från mellankrigstiden” vet jag inte vad jag gör.

Men det hör ju egentligen inte hit. Det jag tänkte fråga er, då det på onsdag är dags att packa skolväskan för första gången på ett par månader faktiskt, undrar jag vad ni alltid har i er skolväska? Är ni som jag och kickar old school block och pennor, helst i pennfodral och härliga färgglada gem och post-its eller slänger ni bara ned datorn och går?

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Övrigt, Om Mig, Studier och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Jullov, no more.

  1. Elinas bokliv skriver:

    Jag har visserligen tenta-p nu, men tänkte att det kunde vara värt att slänga iväg en kommentar iaf! 😀

    I min väska finns alltid en dator! Jag läser Datateknik, så den är ganska självklar där.. även om skolan har datorer så man KAN klara sig utan. I övrigt finns det ett pennskrin, små post-it lappar i olika färger, block med helvita papper(ett för varje ämne) och gem. Och lite då och då även en termos. 🙂
    Dock så tänkte jag att jag måste köpa mig pennor i fler färger! Kanske dags att göra det inför de nya kurserna nästa vecka. 🙂

    • crankoral skriver:

      Bra bra bra saker att ha i sin handväska!
      Även jag känner att nya färgpennor och småplock måste införskaffas å det snaraste!

Kommentera

