Jullovsuppdatering.

Jag älskar jullov. Det är bara att konstatera att jag skulle göra mig jättebra att vara ledig jämt. Lite av det jag har roat mig med sedan uppsatsen blev inskickad i fredags morse är detta:

I fredags fick jag denna ljuvliga bok som recensions-ex från Libris förlag. Det är ett längre eller kortare citat för varje av årets datum från alla de sju böckerna om Narnia. Strålande idé! Skall titta närmare på den snart och sedan recensera.

I fredags var jag också i Stockholm med min moster och där införskaffade jag denna hopplöst mjuka tröja med katter på. Katter är väl inget favoritdjur sådär, men den var så mjuk och vissa av katterna hade rosetter och det fanns helt enkelt inga lika mjuka tröjor med renar på. Sedan dess har jag nästan levt i den.

Igår kväll, efter ännu en lång och glöggberikad helg, gick jag över till grannen och vi såg denna makalöst bra film. Kick-Ass hade allt jag någonsin vill ha i en film. Och jag vill ha Hit Girls kläder på mig på nästa maskerad. Eller en egen superhjälte dräkt.

Sedan gick vi lite overboard och började se på Underworld filmerna. Trots att jag älskar vampyrer var jag sådär måttligt förtjust i dessa. De verkar inte följa någon form av vampyrlogik, inte ens deras egen är kontinuerlig och sådant gör mig galen. Men vi tog oss igenom de två första som fick 3 respektive 4 stjärnor av 10 möjliga. Kick-Ass fick 8,5 för övrigt.

Och när jag kom hem sent på natten kunde jag inte låta bli, jag började kolla på Downton Abbey säsong två, som jag har sparat att titta på hela hösten. I morse såg jag de två senaste avsnitten och det är så makalöst bra och jag väntar bara på julspecialen som sänds den 25e i Amerikat.

Efter det har jag idag julmathandlat, vilket tog tid. Jag spenderar ju julen själv i år. Familjen överger mig för soliga stränder och så vidare. Så jag kommer hålla julafton här hemma i mitt kollektiv för alla mina vänner som vill komma över. Därför kommer resterande av veckan bestå av julbakande och lagande för mig. Jag är hopplös på att bestämma mig för vad som är godast i kak och godisväg och kommer därför gå loss och göra allt. Maten är däremot enklare, köttbullar och prinskorvar är det enda jag äter så det är ju snabbt avklarat.

Nu skall jag gå ned till köket och se till att få mig någon form av middag idag också, men jag hade tänkt försöka blogga lite mer ikväll också. Så tills dess hoppas jag att era jullov, vilket ni förhoppningsvis har, är lika fina som mitt.

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Film, Om Mig, TV, Vampyrer. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Jullovsuppdatering.

  1. Hemlig bokvän skriver:

    Nu är det äntligen på väg.. 🙂 God jul!!

  2. Miriam skriver:

    Kick Ass och Hit Girl är verkligen awesome =) Såg den första gången på bio och vi var alla i chocktillstånd efter då vi inte hade förväntat oss så mycket =)

Kommentera

