From Russia with love.

Strålande bloggen Schitzo-Cookie gjorde häromdagen en strålande lista på Zombie-relaterade julklappstips och jag blev självklart mycket imponerad och dessutom genast intresserad av att göra en med ryskt tema. Åter igen, jag vet inte varifrån denna fascination för Ryssland kommer, men jag antar att det är lika bra att bara bejaka så här kommer den!

Böcker:

Filmer:

Annat roligt:

Sådär. Klicka på bilderna för källor. Eller lyssna bara på denna hit:

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Önskningar, Hemsidor, Länkar. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till From Russia with love.

  1. Åh, vilket härligt inlägg. Ska kolla upp de boktips som jag inte redan läst.

  2. Miriam skriver:

    Åh va många skoj inlägg jag har missat för att jag haft för mycket i skolan 😦

    Kul kul! Har knappt läst något ryskt alls (har läst Blood promise dock :P), måste ändra på det! 2033 har jag lutat åt ett tag! Har du läst den?

    Anastasia älskade jag som liten, måste se om den snart ^^

    Min syster och hennes bästa kompis är också lite småbesatta av Ryssland, du är inte ensam 😉

    • crankoral skriver:

      Ja alltså skolan just nu, så mycket tid den stjäl!
      2033 och Nattpatrullen har jag båda två och jag läste kanske 100 sidor av 2033 innan livet kom i vägen som man säger, Nattpatrullen har jag inte ens börjat med pinsamt nog. Däremot läste jag Mästaren och Margarita för flera år sedan och älskade den men jag har glömt så mycket av den så den skall verkligen läsas om. Döda själar tror jag att jag läste när jag var 12 och alldelens för pretentiös för mitt eget bästa, förstod antagligen ingenting och ingenting minns jag heller.
      Pröva att googla bilder på russian fairy tales, mind bomb!

  3. Pixie skriver:

    Jag har också en thing for Russia så stort tack!

Kommentera

