”Jag står på tröskeln med den tidiga vinterskymningens första dimmor.”

20111025-075505.jpg

Det var gruvligt tidigt när jag klev upp i morse, isande kallt och dimmigt. Knappt tre timmar hade jag sovit, först fastnade jag i Bladen brinner tills den var utläst och sedan i en radioteater uppläsning av Bilbo. Nu sitter jag på bussen på väg in till Svenska Barnboksinstitutet för att ha bibliografilektion. Bussen är kall och blåsig, men jag har sparkat av mig skorna, virat halsduken om benen, tagit en snus och börjat läsa en ny bok som verkar mycket lovande, som synes.

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Barnböcker, Klassiker, Läsande, Skräck, Ungdom. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till ”Jag står på tröskeln med den tidiga vinterskymningens första dimmor.”

  1. Ååh vilken bok kommer detta ur?

    • crankoral skriver:

      Det är från boken Familjen Addams av Jack Sharkey, en såndär B.Wahlströms grön rygg du vet. Recension kommer, är mitt uppe i hemtenta bara!

Kommentera

