Jag blev född för länge sen på ett tåg, på en evig resa så vitt jag såg.

I morse gick jag upp något så överjordigt tidigt som klockan fem, enda gången jag annars är vaken den tiden på dygnet är då jag ännu inte har gått och lagt mig än. I natt sov jag visserligen bara två timmar eller så, då större delen av min packtid gick åt att leta reda på tågböcker. Juste kanske ska nämna det, jag åker alltså tåg, där av tidiga uppgången. Jag är på väg till Malmö och semester i tre hela dagar. Hur som. Jag letade efter boken jag just nu läser som hade gömt sig under sängen allra längt in, något att läsa när den var slut och diverse skolböcker. Trots detta tunga packande, och besöken på Malmös Sf-Bokhandel som jag ser fram emot hur mycket som helst, så kunde jag inte låta bli att gå in på Pocketshop när jag kom till centralen. Där hittade jag denna, relativt dyra, men omåttligt snygga, utgåva av Shirley Jacksons We have always lived in the castle.

Jag har känt och klämt på den förut och det kändes också som att den passade ihop med de andra böckerna jag hade med mig, man vill ju inte att de blir osams där nere i väskan. Och omslaget är underbart. Nu skall jag försöka döda lite tid med rymdnoveller.

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Övrigt, Inköp, Omslag, Skräck. Bokmärk permalänken.

Kommentera

