Klädd i böcker.

Jag vet att många av er bokbloggare har samlat bokomslag som ni tycker ser somriga ut som ni gärna läser på sommaren. Jag vettefasen alltså, frågan är om jag ens är särskilt förtjust i sommarböcker? Om jag ens kan komma på någon riktigt självklar sommarbok? Visst, Systrar i jeans faller ju såklart där under men annars står det still. Nåväl, omslagsgillare som jag är tänkte jag göra en liten twist på detta. Jag tänkte visa omslag som ser ut som jag vill vara i sommar, räkna bort innehåll i boken helt. Stämningen, kläderna, sminkningen eller vad som helst på omslaget kan det vara, så som jag vill att min sommar skall vara. Vi kör en top femma på den!

Båda dessa Lolita omslagen är ljuvliga, snygga glasögon, bra klubba, bra bikini och hon läser. Dessutom är det tillräckligt genomförbart.

Egentligen ville jag bara välja Casette from my ex, stories and soundtracks of lost lovers då den är mycket snyggare men det är ju ett förfärligt sorgligt namn, så även Love is a mix tape, life and loss one song at a time för sommaren vill jag skall bestå av blandband och bra musik.

Kärlek, spänning, stiliga karlar, det skall väl inte vara för mycket begärt när det är sommar ändå?

Detta omslaget till Jack kan vara det mest fantastiska någonsin. En glad snygg karl och naket. Hurra för det!

Och sist men inte minst lite exotisk flärd med barer och vinställen. Mycket finare omslag än min svenska utgåva.

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Omslag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

