Friday on my mind.

Klockan är fem i två och det är fredag natt/lördag morgon. Jag har inte ens druckit en hel öl, och jag bara smuttade på min whiskey. Så då det regnade, det var kallt och jag inte var på kalashumör bestämde jag mig för att gå hem tidigt ikväll, ovanligt pigg är jag också. Jag vet inte riktigt vad jag skall skriva om men det kommer säkerligen. Huvudsaken är att jag kommer igång med skrivandet igen.

Jo. Nu, det är som sagt fredag. I den gamla klassikern Robinson Kruse, som jag tyvärr bara läst i förkortade sammanhang i min ungdom, har vi ju allas vår Fredag.

Jag sökte efter en bra bild på honom att lätta upp kvällskvisten med och hittade denna, bara jag som tycker att Robinson är misstänksamt blek trots vistelse på ö?

Hur som helst, bilden hittade jag på en sida där de listar top tio litterära side-kicks. Förutom Fredag är även Horatio från Hamlet med, Don Quixotes kick Sancho Panza, Tom Sawyers Huckleberry Finn, och på allra första plats hamnar den oöverträffade Sherlock Holmes vapendragare Dr. Watson.

Flavorwire är inte en sida jag besökt innan men deras bokinlägg verkar mycket givande att titta in på då och då, listor, old school omslag på gamla böcker, litterära karaktärers blandband och så vidare. Titta in du också!

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Övrigt, Länkar, Läsande. Bokmärk permalänken.

Kommentera

