Världens bästa jobb!

Igår beställde jag böcker till mig själv och i present, vilket jag egentligen inte borde. Eller presenten var såklart ett bra köp men jag personligen behöver egentligen inte några nya böcker på ett tag. Men det är något så avslappnande och roligt med att klicka runt på olika internetbokhandlar och bloggar och hitta fantastiska böcker att vilja köpa. Sen har jag under dagen och dagarna som varit sett alla fina, genomtänkta paket som bytts i Pocket och prassel, som jag till min stora förtret inte fyllde kriterierna för denna gång. Och då slog det mig. Det. Ultimata. Jobbet! (Om vi bortser från författare eller att arbeta på förlag som jag tror är min sekundära dröm) Ni vet hur det finns personal shoppers för kläder. Folk som tar fram kläder både som de tror skulle passa redan men även sådant som är mer för att få prova något nytt. Tänk att få vara sådan fast med böcker. ÅH! vilken dröm. Hela dagarna springa i bokhandlar till kanske en liten tant som läser mycket men inte är teknisk nog att beställa hem och inte har ben nog och hemskt nog inte heller några ordentliga barnbarn som gör det åt henne. Att få köpa böcker som jag del tror hon skulle älska beroende på vad hon redan tycker om men också tvinga på henne sci-fi eller vampyrer kanske. Ni förstår vad jag menar. Absoluta drömmen. Jag skulle kunna vara hemskt hjälpsam och tipsande och få alla tantens väninnor att starta en bokklubb med kaffebröd. Tyvärr verkar det dock som om det är ett relativt överflödigt jobb. De flesta som tycker om att läsa böcker är antagligen lika förtjusta i att springa i bokhandlar som en annan. Jäkla otur.

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Önskningar, Övrigt, Inköp, Läsande. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Världens bästa jobb!

  1. Fru E skriver:

    Ha ha, men du, inköpsansvarig på bibliotek är inte heller så dumt! 😉

    • crankoral skriver:

      Åh ja det är säkert också fint som snus. Men jag inbillar mig att det mest blir internetklickande då, inte så mycket spring med kassar i mängder av bokaffärer!

Kommentera

