Bokvalv

Jag har nu fyllt fem (!) påsar och pustar ut och hittade denna fantastiska bild, min franska är aningen ringrostig men jag skulle tro att detta är något form av antikvariat. Hur som helst är det den bästa ingången till en bokaffär jag någonsin sett!

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Övrigt, Läsande. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Bokvalv

  1. Oj, den var häftig, men vad händer om man inte kan hålla sig ifrån att dra ut en bok..?

    • crankoral skriver:

      Åh ja det där funderade jag också på. För det lär ju vara oundvikligt. Jag hoppas att de har någon teknik för det och inte har limmat ihop dem för det skulle ju vara skandal!

  2. enligt O skriver:

    Underbar, men får nog göras av böcker man inte vill läsa igen…

    • crankoral skriver:

      Precis, det finns en bokhandel på stureplan om jag inte minns fel som har pelare byggda av böcker i skyltfönstret och de ser aningen hoplimmade ut, och jag blir alltid så nervös över vilka guldkorn som kan gömmas där.

Kommentera

