Denna dagen, inte ett liv…

…inte så mycket som en stjärt. Jag är inte helt med på vad Melker menar med en stjärt för vem vill egentligen äta en fiskstjärt endast, då han ju faktiskt sitter och fiskar. Men det är ungefär sådär jobbig och motig dagen har varit. Mailadresser som låser sig, csn som stular, en halvtimmas extra bussresa både till och från, blåsigaste föreläsningssalen, tvånget att köpa reamjölk då jag även ville ha oregano och glömt kortet hemma, fått betala med småmynt. Ingenting har varit som jag velat. Det enda som är bra är Släktet. Av  Guillermo del Toro och Chuck Hogan. Otroligt bra. Och så spännande. Jag tror det är här jag lär mig läsa skräck. Vet inte ens om det räknas till tvättäkta skräck, men bra är det i alla fall.

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Läsande, Vampyrer. Bokmärk permalänken.

Kommentera

