30 Days Of Books, Day 23.

Jag är sitter i en bil nu, på väg till min lilla mormor i norrland för påsklov. Det skall bli skönt och hela dramaten är packad med böcker. Men jag har tidsinställt detta och många fler och hoppas att de kommer som de ska för internet är en bristvara hos mormor. Nåväl. A book you wanted to read for a long time but still haven’t. Här är det många. Anna Karenina av Tolstoj tillexempel men den har jag fått spoilad för mig. Liftarens guide till galaxen av Douglas Adams vill jag också läsa men det känns som mastodont läsning. Borta med vinden av Margret Mitchell lika så. Jane Eyre av Charlotte Brontë borde jag också läsa. Det är många och jag har dem alla så egentligen är inga ursäkter okej. Men en som jag verkligen försökt ta mig igenom är Jonathan Strange & Mr Norrell av Susanna Clarke. Den är verkligen inte sängläsning för min del i alla fall. Blir trött av den minimala texten och alla fotnoter och dagen efter minns jag ingenting. Jag funderar dock på att läsa den ett kapitel om dagen när jag är riktigt pigg. I alla fall tills jag verkligen kommer in i den. Har någon av er läst den?

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Enkäter, Klassiker, Magi. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till 30 Days Of Books, Day 23.

  1. Nej, jag har inte läst den men jag har varit väldigt sugen på den den sista tiden. Det har varit nära att jag köpt hem den flera gånger, men nu vet jag inte längre… Är den så jobbig är det ju inget roligt. Och fotnoter. Jag hatar fotnoter!

    • crankoral skriver:

      Senaste gången jag försökte gick det nästan. Men det är som sagt liten text och långa fotnoter. Jag kan tycka fotnoter är rätt kul när det är i skönlitterära verk men det kräver helt klart mer uppmärksamhet av mig i alla fall. Men jag vill verkligen ha läst den för den skall vara bra. Borde försöka klämma in den i någon utmaning eller bokcirkel som jag ännu inte är med i för att verkligen få det gjort.

  2. Kajsa skriver:

    Jag kom igenom hälften innan jag kastade in handduken, trodde nästan jag gett bort den men den står visst i min hylla… och jag tror inte att det är att bara fortsätta, _om_ jag öppnar den igen får det bli på första sidan. Tur jag 2 hyllmeter böcker som står före den. 🙂

Kommentera

