Fyndat på Röda Korset

Titta här! 10 böcker i finfint skick för 22 kronor! Skrämmande, fantastiskt billigt! Jag älskar Röda Korset i Norrtälje. Pocketböcker för en krona, inbundna för fem. Ögat över månskäran började jag läsa förut men var tvungen att lämna tillbaka till biblioteket innan jag ens hann komma in i den så det känns riktigt fyndigt. Trollkarlen från Övärlden klassar jag också som fynd fastän utgåvan var sisådär, men jag vill ju ändå ha alla om Övärlden. Linne och hans apostlar har de mest fantastiska bilderna som man kan titta på i timmar. Och dessutom hittade jag en klänning också! Mycket givande vända, det enda dåliga med billiga böcker är att det blir tungt.

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Inköp. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Fyndat på Röda Korset

  1. Ariel Leman skriver:

    Jag brukar också bokfynda på Röda korset, jag har turen att passera en Röda korset-butik på väg till bussen. Slinker gärna in där och köper en bok för en femma, istället för att köpa en tidning att läsa på bussen.

    Carl Sagans Kontakt köpte jag också där för ett litet tag sedan, helt okej bok och jag kunde konstatera att filmen var boken trogen.

Kommentera

