30 Days Of Books, Day 02.

Godmorgon. Det är sol ute idag och jag skall snart gå till Röda Korset och köpa böcker för en och fem kronor styck men först. Dag två; A book that you’ve read more than 3 times.

Detta är lurigt, speciellt om jag inte vill nämna Harry Potter-serien riktigt än. Och bilderböcker lästes ju om 300 gånger säkert. Jag gillar att läsa om böcker. Jag läste någonstans att Christopher Lee, som spelar Saruman i Sagan Om Ringen, en gång per läser om hela Sagan Om Ringen trilogin. Sådant tycker jag om att veta. Men nog om Lee. Det är ju mina böcker vi ska tala om.

Nu kom jag på det. Peter Pan av J.M Barrie. Fantastisk bok. Och hur man gråter i slutet!

Denna utgåva har de mest fantastiska bilder, men enligt mig som gått efter en äldre översättning i flera år, är den nya helt katastrofal. Så när jag läser Peter Pan brukar jag ta fram min gamla slitna pocket och denna nya, läsa texten i den gamla och kolla på bilderna i den nya. Allt för den maximala upplevelsen.

Om Clara Kron

Rastlösheten handlar om allt jag gör för att döva, stilla och lugna oron, rastlösheten, hetsen och stressen. Hur jag spenderar mina dagar och nätter, vad jag läser, ser på, lyssnar på. En dokumentation över en vardag och ett försök att göra den lite mindre grå.
Det här inlägget postades i Barnböcker, Bilderböcker, Enkäter. Bokmärk permalänken.

Kommentera

